Oost-Vlaanderen is groot

‘k Ben gisteren voor de tweede avond op rij op stap geweest om met mensen kennis te maken, te praten en me voor te stellen. Ik heb aan de lijve ondervonden hoe groot Oost-Vlaanderen is. Het parochiehuis van Baardegem daar moest ik gisteren zijn. Een mooie zaal, gebouwd door vrijwilligers van de parochie heb ik me laten vertellen. Weet je waar Baardegem ligt? Op 20 km van Brussel, 10 km van Aalst en 45 km van Oudenaarde. Oost-Vlaanderen is toch echt wel zeer groot, té groot volgens mij, als kieskring. Zo een grote kieskringen dragen echt niet bij tot de democratisering van de politiek. Als kandidaat leer je wel je provincie goed kennen. Voor de mensen van de CD&V-afdeling Baardegem nog een pluim: de “hopscheuten” (een regionaal seizoensgerecht) waren zeer lekker en ik voelde mij daar zeer welgekomen.

Geef een reactie

