Voorstelling op Actua-TV

Gisteren werd ik gebeld door ActuaTV. (www.actua-tv.be) Of ik vrijdagvoor- middag kon komen voor een opname in het Vlaams Parlement. Men geeft jonge, nieuwe kandidaten de kans zich voor te stellen. Deze morgen dus naar Brussel. Een van de vragen was: waarom ik kies voor CD&V?

Klik hier om het filmpje te bekijken!

Mijn antwoord:

Mijn denken en handelen sluiten het best aan bij de visie van deze partij. Een visie van “verbondenheid” en “samenwerken”. Een keuze voor “wij” en niet voor “ik”.

Dat houdt in dat we voor mekaar zorg dragen en dat doen vanuit een stevig opgebouwde solidariteit, met veel verantwoordelijkheidszin en over de generaties heen.

Die visie daagt ons uit om de banden tussen de mensen te versterken. Ik geloof samen met CD&V in de kracht van mensen die zich gezamenlijk engageren en verantwoordelijkheid dragen. Het betekent ook meer waardering voor het vrijwilligerswerk en voor het middenveld. Het is ook een keuze voor meer levenkwaliteit voor de gezinnen.

Verbondenheid betekent ook meer kansen voor ondernemende mensen en werkende mensen en een betrouwbare overheid die wetten doet naleven. Het is de keuze voor een samenleving waarin men elkaar respecteert en waarbij de overheid mensen stimuleert zelf initiatief te nemen in verenigingen, ondernemingen, onderwijs, gezondheidszorg,…

Ook de uitdrukkelijke keuze voor het overlegmodel en de jarenlange traditie om mensen en bewegingen te betrekken bij het besluitvormingsproces vind ik belangrijke uitgangspunten om aan politiek te doen. Vandaar mijn bewuste keuze voor de CD&V.

(Terug naar menu)

Eén reactie to “Voorstelling op Actua-TV”

  1. magda Says:

    Proficiat Stefaan! goe bezig. doe zo verder!

Geef een reactie

