Ename en Vinkt, twee dorpen die me nauw aan het hart liggen

Tot mijn 22 jaar heb ik in Vinkt gewoond. Vinkt is een deelgemeente van Deinze. Telde in mijn jong leven zo’n 1300 zielen en het was een rustige plattelandsgemeente. Ik kom er elk jaar een paar keer terug en ik heb het dorp zien evolueren. Het is er nog rustig, maar er is ondertussen heel wat gebouwd en er zijn nogal wat nieuwe gezinnen komen wonen in Vinkt. Dat zorgt ervoor dat de dynamiek in het dorp blijft. (verder lezen)

EnameIk trouwde op mijn 22° en ik verhuisde met mijn vrouw, Anick, naar Nederename (een deelgemeente van Oudenaarde). We zijn daar een paar jaar blijven wonen. Door gezinsuitbreiding werden we verplicht ons duplexappartementje te verlaten voor een woning. We trokken naar Ename. En toen ons vierde geboren werd hebben we na veel wikken en wegen beslist om het huis waar we toen woonden niet te kopen en te verbouwen, maar op zoek te gaan naar een stukje grond om zelf een huis te bouwen. We vonden zo’n klein stukje betaalbare grond in de Generaal Merchierstraat 37. (verder lezen)

Bekijk enkele impressies over Ename bekeken door de lens van Didier Descamps van Ename

Eén reactie to “Ename en Vinkt, twee dorpen die me nauw aan het hart liggen”

  1. Stijn Vercamer Says:

    En vandaag is het uwen verjaardag ee! Zo net voor de Grote Dag, dat is wel dubbel spannend! Je weet dat mijn hart en verstand net iets linkser liggen dan het jouwe, maar je weet ook dat ik je een parlementszetel als verjaardagscadeau van harte gun! Een gelukkige verjaardag en veel succes!

Geef een reactie

