Studentenjobs alleen nog in volle zomer

Citaat uit De Standaard en Het Nieuwsblad (13/05/08): “Laat studenten tijdens de drie zomermaanden een voltijdse vakantiejob doen zonder sociale bijdragen. Buiten die periode betalen ze de gebruikelijke bijdragen, zodat ze dan niet langer oneerlijk concurreren met laaggeschoolden.”

Citaat uit De Morgen (14/05/08): “Studenten mogen enkel nog in de zomer een vakantiejob doen met sterk verlaagde sociale bijdragen.”

Link naar mijn interview omtrent het wetsvoorstel dat deze morgen te horen was op 4FM.

Reacties altijd welkom!

Wie het wetsvoorstel graag ontvangt kan dit op eenvoudige vraag verkrijgen door een mail te sturen naar sva@kamer.cdenv.be.

2 Reacties to “Studentenjobs alleen nog in volle zomer”

  1. Callaert Kelly Says:

    Geachte,

    Graag had ik even mijn bedenkingen gemeld bij dit wetsvoorstel. Ik hoop dat u met mijn mening rekening houdt, want ik sta niet alleen in mijn mening.
    Ik vind dat dit wetsvoorstel nadelig is voor de student. Dit vind ik omdat het in de eerste plaats onmogelijk is 3 maal 23 dagen te werken in juli, augustus en september. In augustus is het namelijk zo dat de hogeschool en unief student dan herexamens heeft. U zegt dat het volstaat de student te motiveren tot een eerste zit, maar er is meer nodig dan dat. Ikzelf zit in mijn eerste bach rechten, maar zo heeft elke richting zijn buisvak. U bent hoogstwaarschijnlijk zelf student geweest, en weet dat een eerste zit een zeer laag slaagcijfer heeft. Daaruit volgt dat voor een tweede zit dient gestudeerd te worden vanaf begin augustus en die bijgevolg wordt afgelegd tussen midden augustus en begin september. In september is het trouwens ook zo dat de lessen al reeds aanvangen voor een unief student in het late einde van september, voor een hogeschoolstudent midden september. En bij mijn weten kan je niet ter gelijker tijd college volgen en werken. Bovendien hebben de secundaire school studenten(die vanaf de leeftijd van 16 jobstudent mogen zijn) al reeds les vanaf het begin van september.
    Ik dring er dus op aan dat dit veel schade meebrengt voor de jobstudent, aangezien veel studenten in het jaar werken als extraatje, of zelfs om studies te financieren. Hierbij zijn de 23 dagen die men nu heeft al voldoende voor meer dan 1000€. Bovendien wil ik er nog bij vermelden dat het afschaffen van de 23 dagen gedurende het jaar zwart-werk in de hand zal werken. Ook vind ik dat een hardwerkende student een vakantie verdient na zijn examens, wat niet mogelijk zal zijn als hij noodgedwongen moet gaan werken in de vakantieperiode om zijn studies te financieren.

    Ten slotte zou ik een wetsvoorstel willen suggeren om de limiet van 23 dagen in het jaar en 23 dagen in juli, augustus en september uit te breiden naar 2 keer 23 dagen in het jaar en 23 dagen in juli, augustus en september.

    In afwachting van uw reactie,
    hoogachtende groeten,

    Callaert Kelly

  2. snigillulge Says:

    edvt ,
    generic hydrocodone, buy adipex, generic ambien, ativan generic, best ephedra, generic xanax, alprazolam effects side xanax,
    7456 ,

Geef een reactie

