De postbussen van Leupegem

 

Voor het verlof werd in Leupegem de postbus aan het Cultuurheem (naast de kerk) weggenomen door de Post. 

 

Ik werd hierover aangesproken door verschillende mensen uit Leupegem en nam contact op met de bevoegde minister Vervotte met de vraag de inplanting van de nieuwe brievenbussen toch eens te willen herbekijken.

Vooral de grotere afstand voor de inwoners van Leupegem rond de kerk tot een postbus en het ontbreken van een postbus in de wijk G. Lobertstraat – Schapendries (daar waar er de voorbije jaren het meest aantal nieuwe woningen zijn gebouwd) werd door de bewoners van Leupegem als probleem aangekaart.

 

Vorige week kreeg ik een antwoord van de minister die mij liet weten dat de heer Walter Van Wolputte van Public Affairs van De Post eerstdaags contact zal opnemen met het stadsbestuur van Oudenaarde om de plaatsing van de betrokken brievenbussen te optimaliseren.

Ik informeerde ook de stad Oudenaarde over mijn vraag en het antwoord dat ik van de minister kreeg en vroeg dat het stadsbestuur dit verder zou uitwerken met De Post om tot de best mogelijke inplanting van de Postbussen te komen in Leupegem.

Geef een reactie

