Na een computerpanne terug online

laptop2Ik had de laatste veertien dagen nogal wat computerproblemen, waardoor ik hopeloos in de knoei zat. Het was voor mij een ervaring om te beseffen hoe afhankelijk een mens is geworden van de techniek.

Ondertussen heb ik natuurlijk niet stil gezeten.

We zitten nu volop in het commissiewerk. De bevoegde ministers stellen momenteel hun beleidsplan 2009 voor en het bijhorend budget. In onze commissie sociale zaken zijn er dat zes:

  1. Milquet voor tewerkstelling
  2. Onckelinx voor sociale zekerheid
  3. Fernandez voor gehandicapten
  4. Delizée voor armoedebestrijding
  5. Arena voor pensioenen en sociale economie
  6. Laruelle voor sociale zekerheid zelfstandigen.

Telkens bereiden we hiervoor tussenkomsten voor en daarnaast bespreken we ook nog de stukken programmawet voor deze ministers. Deze week en volgende week zou het werk in de commissie moeten gedaan zijn, wat nog heel wat uren vergaderen veronderstelt. Het zal af en toe avond- en nachtwerk worden denk ik.

Ik probeer de komende dagen en weken de belangrijkste zaken voor jullie op en rijtjte zetten.

apestaart1

We zullen de komende weken ook proberen om onze communicatie via de website te verbeteren en we zijn bezig om binnenkort ook met een electronische nieuwsbrief te starten. Je hoort er nog van.

Geef een reactie

