’t Is van je familie dat je ’t moet hebben

‘k Heb het voorbije weekend nogal wat aanmoedigingen gekregen om mijn hernomen loopactiviteiten op te drijven (lees dus: ondanks mijn sobere periode blijven de overtollige kilo’s duidelijk zichtbaar). Vooral het familiefeest van deze namiddag heeft mij nog wat meer gepord. Naast mij zat nonkel Dirk die herinneringen ophaalde aan zijn glorietijd tijdens de welke hij de marathon in 2u21′ liep. Hij behoorde dan ook tot de atletiektop van België. Momenteel fietst hij ook veel. Ik haakte in en vertelde hem dat ik de Mont Ventoux eens opgereden was in een tijd van iets meer dan 2u30′. Waarop zijn antwoord was dat de Ventoux voor hem geen berg was, veel te gemakkelijk. Nonkels Luc, Marcel en Guy, tantes Rita en Hilde en Serge en Patricia, die ook fervente lopers zijn waren iets milder. Zo een ganse namiddag bij een sportfamilie zijn geeft je toch wel extra motivatie om nog een tandje bij te steken. Vandaar dat ik vanavond dan toch een uurtje zal lopen, niettegenstaande ik mezelf had vrijgesteld na het dessertenbuffet. Maar als ik mijn ambitie om dit jaar een tiende marathon te lopen wil waar maken zal er nog net iets meer zelfdiscipline nodig zijn, vandaar…

masson2dscn1405
Aanmoedigingen van Paula op het familiefeest

Geef een reactie

