Ename Koestert: stappen (en lopen) voor het goede doel!

EnameKoestert09_Stefaan

Zaterdag had ik gereserveerd voor het goede doel in mijn eigen parochie. Steven en Katrien zetten zich al jaren in voor het Kinderkankerfonds en bij enkele activiteiten krijgen ze de kans wat extra geld in te zamelen voor dat goede doel. Om zes uur was het verzamelen geblazen in Zingem voor de Sloebertocht. Met 20 dapperen zouden we de 60km stappen voor het goede doel. Samen met Meester Wim wilde ik het eerste gedeelte al lopend doen (als verre voorbereiding op mijn tiende marathon in Keulen op 4 oktober). Wim en ik zijn de eerste 10km samen gebleven en dan is Wim naar een hogere versnelling geschakeld en hebben we elk op ons eigen tempo gelopen. Bij de vierde controlepost (kilomter 34,5) ben ik gestopt met lopen (zie foto). De rest heb ik gestapt. In de controlepost in Ename (bij Steven natuurlijk) verzamelden we om in groep de laatste 10km af te haspelen. In Zingem aangekomen was er wel een onverlaat zeker die ons uitdaagde om de 10km naar Ename als extraatje terug te stappen. De hoed ging rond en er werd 300 euro extra aan het goede doel geschonken als we met drieën terug stapten. De Voorzitter van Comité 2000 (de plaatselijke wandelclub), Steven en ikzelf gingen de uitdaging aan. We maakten er een gezellige avondwandeling van en genoten op het gelegenheidsterras van Steven (op de gezellige Lijnwaadmarkt) nog een tijdje na.

Geef een reactie

