Mijmeringen op Allerzielen

Op 5 oktober overleed mijn broer Reemie en vrijdag 9 oktober namen we afscheid van hem in de kerk in Deinze. Deze dagen gaan mijn gedachten naar overleden familie, vrienden, kennissen….

Ik denk dan altijd aan de tekst van Toon Hermans:
“Nu ’t rouwrumoer rondom jou is verstomd, de stoet voorbij, de schuifelende voeten.
Nu voel ik dat er een diepe stilte komt en in die stilte
zal ik je opnieuw ontmoeten.
En telkens weer zal ik je tegen komen.
We zullen samen door het stille landschap gaan.
Ik zal nog altijd grapjes met je maken.
Nu je mijn handen niet meer aan kan raken,
raak je mijn hart nog duidelijker aan.
Hij heeft alleen maar je lichaam weg genomen,
niet wie je was en ook niet wat je zei…”

Geef een reactie

