Herman Van Rompuy eerste Europese president!

“Ik vraag geen oogst;
ik heb geen schuren,
ik sta in uwen dienste zonder bezit.
Maar ik ben rijk in dit:
dat ik den ploeg van uw woord mag besturen”

Met dit stukje gedicht sloot Herman Van Rompuy in de Kamer zijn laatste tussenkomst als Eerste Minister af. Een stukje uit een gedicht van Adriaan Roland Holst. met stijl dus. Ik heb Herman tijdens de voorbije tweeënhalf jaar wat beter leren kennen en ben er van overtuigd dat Europa zich geen betere president kon dromen. Dikke proficiat aan Herman!

Geef een reactie

