Een nieuwe uitdaging

Morgenvroeg geef ik mijn eerste les aan de eerstejaars Bachelor Office Management aan de Arteveldehogeschool in Gent. Ik heb er een kleine lesopdracht aanvaard, met name een cursus van 27 lesblokken van anderhalf uur over alles wat met rekrutering, selectie en aanwerving van personeel te maken heeft. Ik vind het belangrijk dat ik dit doe. Zo hou ik contact met de onderwijswereld en ik hoop daar nog veel bij te leren over alles wat met personeel, tewerkstelling, arbeidsmarkt, … gaat. Ook hoop ik er veel contacten te hebben met collega’s en studenten die verrijkend zijn voor mijn politiek engagement. Het is altijd al een droom geweest van mij om les te geven in het hoger onderwijs. Ik zou zelfs heel graag na mijn actieve loopbaan eindigen als docent in het hoger onderwijs. De jarenlange ervaring doorgeven en die tegelijkertijd kunnen kaderen in theoretische concepten, zeg maar de theorie aan de parktijk toetsen, ik vind dat een mooie uitdaging. Vanaf morgen tot half mei dus elke maandagmorgen met de boekentas naar Gent en om kwart over acht voor de klas (soms tot 9u45′, soms tot 11u30′). Ik heb er zin in!

Geef een reactie

