De Goede Week….

We zijn in de Goede Week. Pasen nadert. De Vlaamse regering heeft beslist nog eens goed alles op een rijtje te zetten vooraleer definitief te beslissen. Jean-Luc Dehaene zal tegen het einde van de Paasvakantie met een voorstel voor BHV komen. Ik zal in alle geval een kaars branden voor hem in de Kathedraal van Compostella. Noraaml moet ik daar met de fiets aan komen op maandag 12 april. De eerste dag van de cruciale week voor Jean-Luc. Tot nu toe had ik goede hoop op een compromis, maar zoals de franstaligen de laatste dagen weer aan het lekken zijn en comentaar aan het geven zijn. Ik weet het zo niet. We zullen zien. Ondertussen doen  we ons werk in het Parlement. Vorige week het debat over de activering van werklozen. tijdens de plenaire van vorige week kwam ik ook nog tussen over de wet Diverse Bepalingen. Ik vroeg aan de minister dat ze  het plan om de fraude in de bouw (met vooral buitenlandse werknemers)  tegen te gaan zo snel mogelijk zou uitvoeren. Een tweede aandachtspunt van mij was om prioriteit  te blijven geven aaan de non-profitsector omdat daar de meeste jobgroei zal gerealiseerd worden de komende jaren en tot slot vroeg ik de regering om de tijdelijke crisismaatregelen niet stillekes defintief te laten worden, maar te blijven koppelen aan de vooruitgang van de gesprekken over het eenheidsstatuut arbeiders-bedienden. Vandaag heeft dan minister Daerden zijn Groenboek voorgesteld in onze commissie. De komende weken gaan we hierover per thema het debat aan om tot slot van onze debatten een aantal aanbevelingen aan de minister en aan de regering te doen.

Deze week buig ik me, samen met enkele collega’s uit Vlaanderen,  ook nog over de toekomst van de PWA’s en donderdag hebben we met onze fractie nog een overleg met de Premier in zijn ambtswoning. Daarna concentreer ik me een week op mijn fietstocht naar Compostella…

Geef een reactie

