Ligt er bij u ook iets op uw lever?

Klik op “reageer” als ook u iets op uw lever heeft liggen.

4 Reacties to “Ligt er bij u ook iets op uw lever?”

  1. Andrea Aelbrecht Says:

    Beste Stefaan,
    Ik heb ook iets op mijn lever liggen, al jaaaaaren!!!
    Al jaren strijden wij, onthaalouders, om ons al zo lang beloofd volwaardig werknemersstatuut.
    De laatste belofte die door de bevoegde ministers werd gedaan zegt, dat wij op 01 januari 2011 eindelijk een volwaardig statuut zullen hebben.
    Van 01 januari 2010, werd niet meer gesproken, alhoewel die datum eerst werd vooropgesteld na een betoging in Brussel.
    Wie geloofd die mensen nog?
    En zeker nu, wanneer de federale regering weer eens is gevallen.
    Terug een andere minister, terug nieuwe besprekingen, wij staan weer op af.
    Altijd heb ik al CD&V gestemd, maar mijn vertrouwen in de politiek en ook in de CD&V, is beetje bij beetje verminderd.
    Kunt u mij zeggen op welke partij ik nu moet stemmen?
    Groetjes en toch veel succes bij de verkiezingen.
    Andrea aelbrecht

  2. stefaan vercamer Says:

    Beste Andrea,
    Ik ben heel blij met uw reactie. Het geeft mij de gelegenheid om de stand van zaken even te schetsen. Onmiddellijk na de verkiezingen van 2007 heb ik in nauw overleg met het ACV voortdurend gepleit voor het statuut voor de onthaalouders. Het probleem was echter dat de drie gemeenschappen (Vl, Wall en de Duitstalige gemeenschap) mee de boot in moesten. Op federaal niveau kunnen wij het arbeidsrechterlijk statuut vastlegge, maar de financiering ervan moet door de deelstaten gebeuren omdat die nu eenmaal werkgever zijn van de onthalouders (via Kind en Gezin en de de lokale diensten). In Vlaanderen was hiervoor al geld voorzien tijdens de vorige regering, maar in Wallonië was dat niet voorzien. Dankzij de acties van de onthaalouders en de druk van een aantal parlementsleden hebben we bij minister Milquet kunnen forceren dat ze , samen met minister Onceklinx, in technische werkgroepen verder zocht naar oplossingen. Waar Ecolo in Wallonië (die de bevoegde minster levert voor de kinderopvang in Wallonië) eerst niet voer de brug wou komen met geld zijn ze na een opgevoerde druk toch bereid gevonden om hiervoor geld vrij te maken. Er is dus vandaag een akkoord én over het statuut én nover de financiering ervan. De afspraak is dat dit in voege gaat vanaf 1 januari 2011. Voor zover natuurlijk de volgende regering de engagementen van de vorige overneemt. Dat is dus ook een belangrijke reden om op 13 juni voor CD&V te stemmen. wij zijn de enige partij geweest die steeds voluit voor het volwaardig statuut zijn blijven gaan en het is minister Vandeurzen (CD&V) die in Vlaanderen de forcing heeft gevoerd om het statuut ook gefinanicerd te krijgen. Ik zou dus zeggen: niet twijfelen op 13 juni. Wij engageren ons om wat afgesproken is ook uit te voeren.

  3. Browaeys Christine Says:

    Dag Stefaan,
    Het was dinsdag 8 juni een blitsbezoek geweest.
    Voor de zoveelste maal gaan smeken om een sociale woning.
    Waar ik nu woon, betaal ik bitter weinig (174 euro).
    Maar heb geen deftige boiler voor warm water,
    met een hoge pot van 10 liter verwarm ik mijn water om een zitbad te kunnen nemen.
    Kook op gas, sleuren en heffen moet ik allang vermijden.
    Maar ja als je niks anders hebt, wat moet je dan?
    En een toilet zonder water, ja in welke tijd leven we nog?
    Deze winter was niet te doen van de kou,
    heb hier 3 slaapkamers.
    2 kleintjes en 1 grote.
    De grote is niet te doen in de winter, vriest binnen.
    Ja voor en achterdeur ….. ah laat maar teveel om op te noemen.

    Ben geboren in Oudenaarde,
    heb hier mijn jeugd doorgebracht tot mijn 19 jaar.
    Ben gehuwd, dan 13 jaar in zingem gewoond.
    Toch zoals er zovelen zijn, ben ik gescheiden.
    Teruggekeerd naar mijn geboortestreek.
    Heb mijn akelig verleden hier van me afgeschreven
    in 2003 heb ik in eigen beheer een boek uitgegeven.
    Er zijn nog 2 exemplaren te bezichtigen in de bibliotheek in Oudenaarde.
    Sies Klimop door Tine Marie.
    Ik heb jaren lang teveel arbeid vericht,
    om de eindjes aan elkaar te knopen.
    Met alle gevolgen vandien, invaliditeit) kapotgewerkt!
    (huisarts Dr. Sorgeloose Peter)
    2 tot 3 maal op een jaar ben ik zwaar ziek,
    dan heb ik hulp nodig en laat ik mijn voor of achterdeur open.
    Zodat een falmilielid of een goeie buur me helpen kan.
    Zou heel graag een huis willen in de heurnestraat,
    dicht bij mijn kinderen liefs met 2 slaapkamers.
    Het enigste dat ik niet eerlijk vind,
    dat sommige zelfs vreemdelingen
    zo vlug een sociale woning kunnen krijgen.
    Ben geen rasist verre van
    maar leuk is toch anders.
    Hoop dat je voor mij iets kan doen.
    Ik stem alvast voor jou zondag.
    Lieve groetjes Tine.

  4. Browaeys Christine Says:

    Ai, heb het wel te laat gezien,
    hoop dat mijn bericht of email niet wordt gepubliseerd.
    Sorry daarvoor.
    Groetjes Tine.

Geef een reactie

