In januari had ik nog een onderhoud met de nieuwe Poolse president Komorowski

Zondag laatsleden volgde ik toch wel met wat meer dan gewone aandacht de presidentsverkiezingen in Polen. Komorowski werd verkozen. Hij was tot dan Maarschalk van de Sjem (Kamervoorzitter in Polen). Op 18 januari was ik twee dagen in Polen voor een officieel bezoek aan het Pools parlement (ondermeer in het kader van ons Europees Voorzitterschap). Tijdens dit beozek had ik als delegatieleider ook een onderhoud met Komorowski. Een zeer aimabel man die onze geschiendenis zeer goed kent en de politiek in ons land volgt. Hij is trouwens een verre verwant van Prinses Mathilde. Hij onderstreepte tijdens dat onderhoud de nauwe culturele en intellectuele banden tussen België en Polen. Ik wens de nieuwe president alle succes toe.

Geef een reactie

