Waardig werk … De tijd loopt …

Deze middag (donderdag 07/10/2010) ontving ik samen met Kamervoorzitter Flahaut en enkele collega’s de vertegenwoordigers van de brede coalitie van ngo’s over hun campagne “Waardig Werk”. Hun petitie werd door meer dan 170.000 mensen ondertekend.

Tijdens deze ontvangst beklemtoonde ik het belang van deze campagne voor ons politiek werk.  Waardig werk is immers een hefboom hier en in het Zuiden om armoede te bestrijden.  Ik verwees ondermeer naar de resolutie die ik hierover schreef, samen met Groen!, en die door een ruime meerderheid inde Kamer werd goedgekeurd.

De uitdaging bestaat er volgens mij nu in om de principes van deze resolutie om te zetten in echt wetgevend werk. Ik plan dan ook een aantal wetgevende initiatieven in de loop van de komende maanden. Ik wil de focus daarbij vooral leggen op wat we als België zelf kunnen doen.

Meer info. www.waardigwerk.be

Hieronder vindt u enkele foto’s terug van de samenkomst:

Geef een reactie

