Nog nooit in mijn leven zo lang aan een stuk gelopen…

Gisteren liep ik dus mijn elfde marathon in 4u46′. Mijn vorige was die van Keulen in september 2009. Ik  was toen naar Keulen getrokken met het idee dat het mijn laatste marathon zou zijn. Ik liep er 4u06′ en ik dacht dat ik misschien toch nog eens onder de 4 uur zou kunnen binnen komen… Niet dus.  Nooit liep ik langer aan een stuk dan gisteren. Mijn slechtste tijd ooit voor gisteren was Rotterdam,  4u17′ als ik het me nog goed herinner. Ik zat gisteren de eerste tien kilometer nochtans op schema en halfweg kwam ik door in 2u08′, maar dan ging het licht uit…. nochtans gans de marathon rond dezelfde harstlag gelopen, tussen de 147 en 150. Dikwijls gedacht aan opgeven, maar ik dacht dan telkens opnieuw “je hebt hier wel drie maanden  voor getraind, je veel ontzegd, juist voor deze dag…”. Ik heb hem dus uitgelopen en dat geeft toch ook een voldaan gevoel. En eens de knop omgedraaid dat ik toch voor geen tijd meer liep, heb ik toch nog genoten van de zon, de sfeer, het decor in Wenen, ….  Aankomen op de Heldenplatz aan het Hofburg…. toch nog altijd een kippenvelmoment, ondanks  het lange lopen🙂

http://www.oudenaardeinfo.be/informatief/nieuwsdetail.asp?idnr=2652

Hieronder vindt u enkele foto’s terug:

8 Reacties to “Nog nooit in mijn leven zo lang aan een stuk gelopen…”

  1. an derweduwen Says:

    proficiat met je marathon .
    iedere marathon die je loopt , is een prestatie op zich. !!!!!!onafhankelijk van de tijd . Het feit dat je hem uitdoet en niet opgeeft , vind ik al chapeau.
    Telkens opnieuw moet elke wedstrijd gelopen worden .. het is zo onvoorspelbaar en dat vind ik zo mooie aan de sport . ….
    Maar het werkt mss op die manier ook wat verslavend .. volgend keer beter … en dan ze we weer opnieuw vertrokken …..

  2. Magda Says:

    Dikke proficiat Stefaan!!! en vooral omdat je de moed had om niet op te geven terwijl het licht was uitgegaan!!

  3. Dieter Says:

    Toch proficiat Stefaan!

    Ik heb vorige week de marathon van Rotterdam gelopen in 4u22m (eveneens mijn slechtste tijd van mijn vijf marathons) en mijn wedstrijdverslag zou een copy/paste van het jouwe kunnen zijn – en al bij al heb ik er ook van genoten.

    Had ik op voorhand geweten dat ook jij aan het trainen was voor een marathon, ik had iets laten weten, dan konden we misschien een paar keer samen getraind hebben. Al zou dat met jouw agenda wel niet evident geweest zijn waarschijnlijk.🙂

  4. Stijn Vercamer Says:

    Proficiat, nonkel! Zoals iemand hierboven zegt: een marathon uitlopen is sowieso een prestatie. Ik herinner mij dat ik eens met mijn vader ben meegereden naar een marathon van jou. Was het niet in Echternach?

  5. parker pens uk Says:

    I’m very lucky to get this information from you….

  6. christian louboutin oslo Says:

    Where can I find what you say ah I want you tell me .

  7. dolce gabbana sac Says:

    nice yes i do.So did you learn anything? Or was it all hype and buy my stuff?

  8. Tom Says:

    dikke proficiat Stefaan. Ooit hoop ik zelf ook eens een marathon te kunnen lopen, maar voorlopig blijft de halve marathon nog mijn streefdoel. En sneller dan een gemiddelde van 9 km/u. geraak ik niet op zo’n afstand. Zo’n marathon blijft toch een geweldige prestatie, hoor!

Geef een reactie

