Enkele kiekjes tussendoor…

Cosac Budapest: Op de bijeenkomst van de delegaties van de 27 nationale parlementen in Budapest (28/5 – 31/5) hield ik een tussenkomst over het Europees budgettaire programma. We kunnen het beleid niet alleen aan Europa over laten, vandaar  de noodzaak om hierover ook in de nationale parlementen het debat te voeren.

Delegatie Burundi: Vorige week donderdag (16/6) ontvingen wij in de Kamer een officiële delegatie van de Kamer en de Senaat van Burundi. Daar wij in Oudenaarde , de Vlaamse Ardennen  en  Wereldsolidariteit en de CM heel wat acties organiseren voor projecten in Burundi volg ik ook de politieke situatie in het land op en deze ontmoeting was een goed moment om over de situatie in Burundi van gedachten te wisselen.

Bezoek Duitse studenten: Vorige week (14/6) sprak ik een groep studenten toe van de universiteit van Vechna (Duitsland). Zij waren voor één week in ons land en brachten een bezoek aan de Kamer. Ik lichtte hen kort toe wat het werk van een parlementslid inhoudt en hoe het Belgisch parlement ineenzit. De begeleider van deze goep studenten, Dhr. Schwarz leerde ik kennen tijdens vergaderingen van het EUCDW.

Geef een reactie

