Week van de vrijwilliger….

We zijn in de “Week van de Vrijwilliger”. Ik vind dat een heel goed initiatief als blijk van erkenning en waardering voor het vrijwilligerswerk. Ook van mijn kant wil ik de vele vrijwilligers een welgemeend “dank u wel” zeggen voor hun inzet en engagement. Vrijwilligerswerk zorgt immers voor verbondenheid tussen mensen. En die verbondenheid is voor mij één van die basiswaarden voor onze samenleving. Zonder verbondenheid is er geen warme, zorgzame samenleving.

Naar aanleiding van de “Week van de Vrijwilliger” trek ik ook nog eens de aandacht op ons wetsvoorstel om de “zorgende vrijwilliger” extra financieel te ondersteunen omdat er te weinig vrijwilligers zijn om aan de zorgvraag tegemoet te komen. Het gaat vooral over de vrijwilligers die (nacht)oppas doen bij zieke  mensen. Met de huidige regels van vrijwilligersvergoeding kunnen ze maar een 6 à 8 maanden elke week één dag en één nacht oppas doen. We willen voor die vrijwilligers de jaarvergoeding voor vrijwilligers optrekken zodat ze dat een gans jaar kunnen doen en en de continuïteit verzekerd is. 

Eén reactie to “Week van de vrijwilliger….”

  1. Denise De Boever en Renco Says:

    Goede morgen Stefaan,

    Mijn vrijwilligerswerk heeft toch een meerwaarde aan mijn leven en we heben er veel voldoening en plezier voor terug,daarom blijven we het doen!!!
    Met respect,
    Renco en Denise Deinze
    0495 /18 89 63

Geef een reactie

