20 km van Brussel

Ik liep zondag de 20 km van Brussel! Ik deed er 2u08’46” over. Een meer dan behoorlijke tijd vind ik zelf. Alhoewel de start al om 10 uur was net om de hitte voor te zijn was het toch nog heel warm. Ik heb heel goed gedoseerd en ben pas de laatste 3 km gecontroleerd in het rood beginnen lopen. Ik moest het wel meer hebben van mijn karakter dan van mijn talent, maar dat is steeds meer het geval. Met mijn tijd sta ik op de 15.451° plaats en liep ik gemiddeld 9,5km/u. Dat is ongeveer in het midden van de uitslag.

Ook mijn dorpsgenoot en gemeenteraadslid Mathieu De Cock liep mee, hij finishte knap na 1u42’54”. Na de wedstrijd liep ik ook CD&V schepen van Merelbeke, Pascal Rousseaux tegen het lijf, hij bereikte de aankomst na 1u47’50”.

Ikzelf ben nog niet aan het einde van zijn latijn: na de 10 mijl van Antwerpen en de 20 km van Brussel staat nu vrijdag de KBO-run in Oudenaarde op mijn programma en daarna wil ik ook nog eens presteren in veteranenloop op de Feeste t’Ename.

links:

http://www.20km.be/

 

Geef een reactie

