Directeur OIVO ontslagen.

De directeur van het OIVO, de heer  Vandercammen, is gisteren door de Raad van Bestuur ontslagen. Ik heb de voorbije maanden herhaaldelijk in de commissie in het Parlement de malversaties in het OIVO en de rol van de directeur aan de kaak  gesteld en een onderzoek gevraagd. De minister  heeft op mijn vraag een audit besteld en ook de raad van bestuur voerde twee interne audits uit. Dit heeft er nu toe geleid dat de directeur werd ontslagen. Maandag geeft het OIVO zelf meer uitleg over het ontslag.

Maar daarmee is de kous voor mij niet af. Ik wil dat er duidelijkheid komt over de banden die er waren tussen  Trade4You waar de directeur van het OIVO bestuurder/afgevaardig beheerder was en het OIVO. Ook over de onderzoeken en het personeelsbeleid in het OIVO moet er duidelijkheid komen. Voorts wil ik ook weten welke de ontslagregeling is voor de directeur Vandercammen.

Wordt dus verder vervolgd.

Geef een reactie

