In het Nieuwsblad over Oudenaarde …

Het Nieuwsblad bracht afgelopen weekend een extra bijlage over de gemeenteraadsverkiezingen. Daarbij kregen alle lijsttrekkers vijf dezelfde vragen . Mijn antwoorden lees je hier onder.

Als ik aan Oudenaarde denk, dan denk ik aan een stad die leeft, een stad met veel troeven  en waar er nog veel kan gebeuren. Hier kom ik thuis.

Wat is het beste wat er de voorbije zes jaar is gebeurd ?  Eerlijk gezegd die vraag ligt mij niet. Mijn persoonlijke voorkeur telt niet. Wat de mensen vinden is belangrijk.  En als  je die vraag stelt aan 100 mensen krijg je evenveel verschillende antwoorden. Het beste zit ook dikwijls in een klein hoekje, bvb herstellen van een losliggende tegel. Ook voor kleine ongemakken moeten we oog hebben. 

Wat is het slechtste wat er de voorbije zes jaar is gebeurd ? De beste stuurlui staan aan wal. Ik ben volksvertegenwoordiger, maar nieuw in de Oudenaardse politiek. Mij hoor je publiekelijk geen kritiek geven op wat anderen wel of niet gedaan hebben. In een goede democratie spreekt de kiezer zich uit.. mensen zijn slim genoeg om zelf een evaluatie te maken. Daarom vooral nederig zijn en uitkijken naar 14 oktober. Het is de kiezer die oordeelt.

Wat is de topprioriteit voor de komende legislatuur ? Tevreden burgers op het einde van de rit, een dienstbare overheid die luistert naar de mensen,  die toekomstgericht en  vernieuwend durft werken, die duurzaamheid hoog in het vaandel voert.  Vijf concrete actiepunten: 1. mobiliteit/verkeersveiligheid, een fietsvriendelijke stad, 2. Onderhoud van wegen en openbaar domein, 3. Ondersteuning van het verenigingsleven, 4. Ruimte om te ondernemen en  voor werk in eigen streek, 5. Betaalbare zorg en huisvesting voor iedereen.

Ik beloof plechtig dat… ik zal luisteren naar al wie een vraag, een suggestie, een probleem heeft…en een correct een eerlijk antwoord zal geven.

Geef een reactie

