Vandaag… “dag van de onthaalouder”

Vandaag is Dag van de Onthaalouder. Op de eerste plaats dus een warme groet aan alle onthaalouders en een dikke merci voor het werk, de inzet en het engagement! Ik hoop dat jullie vandaag en alle andere dagen heel veel waardering, schouderklopjes en aanmoedigingen krijgen. Maar de grootste vorm van erkenning en waardering zou natuurlijk zijn dat het volwaardig statuut er  zo snel mogelijk komt. Ik blijf mij daarvoor inzetten en ik  stel hierover volgende week nog een parlementaire vraag om het warm te houden op de politieke agenda. Het decreet ‘kinderopvang’ van Jo Vandeurzen zal de realisatie van het statuut misschien in een stroomversnelling brengen…. OOk met zijn kabinet overleg ik volgende week nog.

Ondertussen wens ik alle onthaalouders heel veel energie en creativiteit toe voor de maatschappelijk zo belangrijke job van kinderen opvangen en hun groeiproces. Bedankt!

Geef een reactie

