OCMW Raad Oudenaarde geïnstalleerd

Gisterenavond legde ik samen met 10 andere verkozen OCMW-raadsleden de eed af.

Ik werd daar ook officieel verkozen en aangesteld als voorzitter. In mijn dankwoordje beklemtoonde ik drie elementen:

– Ik wil tot een goede samenwerking komen tussen alle politieke fracties en alle Raadsleden en zal ook oor hebben voor constructieve inbreng vanuit de oppositie, ook een versterkte samenwerking tussen stad en OCMW moet verder concreet gemaakt worden.

– Ik wil verder bouwen op wat onze voorgangers hebben gerealiseerd en op de rails hebben gezet: het bouwen van twee nieuwe rustoorden (waarvan een de vervanging is van he huidige), de afwerking van de uitbreiding en de renovatie van het ziekenhuis, de concretisering en de versterking van de werking van het Sociaal Huis als één geïntegreerde sociale dienstverlening vanuit stad en OCMW en uiteraard zullen we ook antwoorden geven op nieuwe noden en nieuwe klemtonen leggen. Het uitgangspunt daarbij moet telkens zijn om mensen die tegenslag hebben, weer op de sporen te helpen. Te zorgen voor een uitstekende begeleiding, opvang en een inkomen, maar vooral voor (nieuwe) kansen zodat ze zo snel mogelijk niet meer uitkeringsafhankelijk zijn, maar zelf hun leven weer in handen kunnen nemen.

– We mogen nog zo een goede ideeën, nog zo een goede voorstellen hebben, het zijn vooral de mensen op het terrein (al het personeel in het ziekenhuis, woon- en zorgcentra, serviceflats, sociale dienst, sociaal huis, technische dienst, administratie,… meewerkende partners, …) die ons beleid concreet gestalte geven. Zij zijn dag in dag uit ons visitekaartje. Zij bepalen het beeld dat mensen hebben over de OCMW-werking, over ons OCMW-beleid. Ik wil de komende weken dan ook veel investeren om met al wie meewerkt in het OCMW in contact te komen en naar hen te luisteren om rekening houdende met hun inzichten en de beleidsprogramma’s van de politieke fracties tot een stevige beleidsverklaring te komen voor de komende zes jaar.

Hieronder een fotoverslag van de installatievergadering van gisteren:

De eedaflegging, altijd een beetje een plechtig moment: ‘ik zweer de  verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen”.

De eedaflegging, altijd een beetje een plechtig moment: ‘ik zweer de verplichtingen van mijn mandaat trouw na te komen”.

Na de eedaflegging en de verkiezing tot voorzitter draagt de burgemeester het voorzitterschap over aan uw dienaar.

Na de eedaflegging en de verkiezing tot voorzitter draagt de burgemeester het voorzitterschap over aan uw dienaar.

CD&V-raadslid Christine Vandriessche tekent officieel als Raadslid het register.

CD&V-raadslid Christine Vandriessche tekent officieel als Raadslid het register.

Er was heel veel publiek aanwezig voor de officiële installatie van het OCMW, dichte familie van raadsleden, maar ook heel wat CD&V-vriend(inn)en waarmee ik nu al maanden, sommigen jaren, samenwerk, campagne heb gevoerd en een stevige vriendschapsband heb mee opgebouwd.

Er was heel veel publiek aanwezig voor de officiële installatie van het OCMW, dichte familie van raadsleden, maar ook heel wat CD&V-vriend(inn)en waarmee ik nu al maanden, sommigen jaren, samenwerk, campagne heb gevoerd en een stevige vriendschapsband heb mee opgebouwd.

De volledige OCMW-raad:  van links naar rechts: Pieter-Jan Van De Weghe, Rik Martens, Marleen Vansteenbrugge, Wouter Decoodt, Burgemeester De Meulemeester, Tom Wittebroodt, Carine De Potter, Kathy Janssens, mijzelf, secretaris Geert De Meyer, Christine Vandriessche, David Vanden Bossche en Leen Van Heddegem.

De volledige OCMW-raad: van links naar rechts: Pieter-Jan Van De Weghe, Rik Martens, Marleen Vansteenbrugge, Wouter Decoodt, Burgemeester De Meulemeester, Tom Wittebroodt, Carine De Potter, Kathy Janssens, mijzelf, secretaris Geert De Meyer, Christine Vandriessche, David Vanden Bossche en Leen Van Heddegem.

Links van mij Cd&V –raadslid Carine De Potter en rechts vn mij Cd&V-raadslid Christine Vandriessche.

Links van mij Cd&V –raadslid Carine De Potter en rechts vn mij Cd&V-raadslid Christine Vandriessche.

Geef een reactie

