Opnieuw op de derde plaats van de CD&V lijst voor de Kamer!

Het provinciaal CD&V-bestuur keurde vrijdag  met 90% van de stemmen de modellijsten goed voor de Vlaamse en federale verkiezingen. Ik kreeg opnieuw het vertrouwen om  van op een verkiesbare plaats, de derde plaats, mee te doen aan de verkiezingen voor de Kamer. Ik ben daar zeer dankbaar voor, want ik ben graag jullie vertegenwoordiger in het parlement, waar ik mij in de commissie sociale zaken kan inzetten voor werk, pensioen, ziekteverzekering en sociale zekerheid. Ook mijn andere collega’s,  uittredende parlementsleden uit de Vlaamse Ardennen Cindy Franssen en Robrecht Bothuyne ,  staan opnieuw op verkiesbare plaatsen. Cindy Franssen  staat ook op de derde plaats, maar dan wel van  de Vlaamse lijst. Robrecht Bothuyne kreeg de vierde plaats toegewezen  op de Vlaamse lijst.

Lijstrekker van de Vlaamse lijst is Joke Schauvliege, op twee staat Jos De Meyer uit St Niklaas, op vijf Valerie Taeldeman uit Maldegem en zes Iwein De Coninck uit Aalst. Lijstduwer is Marc Van DE Vijver, burgemeester van Beveren en 1° opvolger Jenne De Potter, burgemeester van Zottegem.

Federaal trekt Pieter De Crem de Kamerlijst. Op twee staat Leen Dierick, schepen in Dendermonde. De vierde plaats op de Kamerlijst wordt ingenomen door Gentenaar Veli Yuksel en vijf wordt Lieven Van Daele uit St Niklaas. Lijstduwer op de Kamer is Ilse Uyttersprot, schepen in Aalst. 1° opvolger is Sarah Claerhout uit Gent en 2° opvolger Vincent Van Petegehm uit De Pinte.

Samen met Vlaams parlementslid Cindy Franssen, die ook gemeenschapssenator is, werd ik in 2007 voor het eerst verkozen als Kamerlid.

In 2010 opnieuw werd ik opnieuw verkozen als federaal parlementslid met 18.671 voorkeurstemmen.

Het is een voorrecht om  gesteund door  het vertrouwen van velen ‘volks’vertegenwoordiger te mogen zijn. Ik doe dat werk graag en  we hebben de voorbije jaren veel werk verzet, maar vooral ook een beleid gevoerd waardoor we de crisis in ons land veel beter hebben kunnen opvangen dan in de rest van Europa. Ik wil graag verder mee werken aan de uitbouw van een land waar we initiatief aanmoedigen en solidair zijn met mensen die tegenslag kennen.

Het is dan ook met veel goesting dat ik opnieuw het vertrouwen van de kiezers zal vragen om mijn politiek engagement in de Kamer  verder te kunnen zetten.

Geef een reactie

