Steven VANACKERE gaat vechten voor de derde Europese CD&V-zetel!

Federaal   volksvertegenwoordiger en voormalig minister Steven Vanackere heeft vandaag   aan CD&V-voorzitter Wouter Beke en aan Europees lijsttrekster Marianne   Thyssen laten weten dat hij ingaat op de vraag van zijn partij om vanop de   derde plaats deel te nemen aan de Europese verkiezingen.

Daarmee spreekt   Vanackere de berichtgeving tegen als zou hij politiek de handdoek in de ring   gooien. “Ik blijf me ervan bewust dat ik met deze derde plaats een zeer groot   risico neem, maar ik ben niet van plan om op te geven. Met mijn kandidatuur   wil ik zo veel mogelijk mensen aanmoedigen om ook Europees te kiezen voor de   christendemocraten. CD&V heeft met lijsttrekster Marianne Thyssen,   Europees parlementslid Ivo Belet en mezelf een sterk trio om de waarden en de   belangen van de Vlamingen in het Europees Parlement krachtig te verdedigen.   Nu komt het erop aan de kiezers te overtuigen.”

Marianne Thyssen is opgetogen   met Vanackeres antwoord op haar vraag. “Met een sterke lijst, een stevig   Europees programma en een goede campagne kan CD&V een goed resultaat   neerzetten, daar ben ik van overtuigd. Ik waardeer het dat Steven zich wil   inspannen om deze strijdplaats om te zetten in een sterke aanwezigheid van de   christendemocratie in het Europees Parlement.”

Andere namen op de   Europese modellijst worden morgenavond aan de Algemene Vergadering van de   partij voorgelegd.

Geef een reactie

