Sodexo trekt staart in.

Twee weken na de dreigbrief van Sodexo  om mij voor de rechter te brengen omwille van mijn kritisch opiniestuk op deze website, heeft Sodexo via een brief van hun advocaat mij ‘diplomatisch’ laten weten dat zij verder afzien van gerechtelijke procedures.

Anderhalve week geleden stuurde Sodexo een gerechtsdeurwaarder op mij af met de dreiging via de rechtbank 1000 euro dwangsom per dag  te eisen  als  ik mijn stuk op deze website liet staan en 10.000 euro imagoschade. Ik hield voet bij stuk en liet het stuk onveranderd  staan omdat ik het mijn plicht vind om de weinig transparante en weinig klantvriendelijke manier van werken aan de kaak te stellen.  De prijs van een dienstencheque is sinds 1 januari met een halve euro gestegen tot 9 euro, maar in een overgangsperiode tot eind april konden de cheques van 8,5 euro nog gebruikt worden.  Tot 30 april kon men een aanvraag doen om de oude, niet gebruikte cheques  te laten omruilen of terugbetalen. Door de weinig transparante  procedure  (enkel online of via een formulier dat moet worden gedownload van de website, dus alleen voor computergebruikers) dreigden heel wat gebruikers geld  te verliezen. Door de heisa is er hierover extra communicatie geweest en hoop ik dat de meeste mensen hun omruiling of terugbetaling op een correcte manier hebben kunnen aanvragen.

De advocaten van Sodexo schrijft nu in een brief  dat ze “alleen maar kunnen bevestigen dat het volstrekt het recht is van het Kamerlid om een opiniestuk op te stellen”. Zij zonden mij ook een hele informatiebundel mee om aan te tonen dat zij wel veelvuldig communiceerden en geven voorts aan dat zij ter beschikking zijn  als ik nog bijkomende informatie zou willen.

In hun brief is er nergens nog sprake van een gerechtelijke eis of van een procedure in kort geding. Ik blijf er dan ook bij dat het dreigement met een kort geding een poging was mij de mond te snoeren.

2014-04-28 09.38.14

 

Links:

http://www.avs.be/avsnews/geen-gerechtelijke-stappen

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140505_01092575

Geef een reactie

